A távirányítós autó egyike volt a játszótéri és iskolai státuszszimbólumoknak, elképesztő, milyeneket lehetett villogni vele, különösen, amikor az ember az elsők egyike volt, akinek az autóját tényleg táv lehetett irányítani, azaz eltűnt a köldökzsinór az irányító egység és az autó között.
Kezdetben vala ugyanis az olyan távirányítós autó, amely ugyan táv volt irányítva, ám ezt a távot erősen behatárolta a két egység között feszülő zsinór hossza.
Ami engem illet, egészen kis kölyökként egy Wartburg 353-mas modellel hasítottam (a doboza talán még ma is megvan valahol, a korra oly jellemző takarékosság jegyében elképesztően sokáig szolgált különféle holmik tárolására, de erről majd egy másik alkalommal), szerintem ebből akkoriban több ezer példány szaladgált a magyar játszótereken.
A minőségi váltást ezúttal is (mint a pittyegős kvarcóra esetében) a nyugati rokonok hozták el egy valóban, tényleg, zsinór nélkül távirányítós BMW képében.
Itt azért álljunk meg egy röpke pillanatra és mélázzunk el azon, mit jelentett egy távirányítós BMW a 80-as évek közepének Magyarországán, amikor a nem távirányítósból sem nagyon szaladgált az utakon (ráadásul mindez egy vidéki kisvárosban történt, ahol semmi perc alatt szupersztárrá válhatott valaki azzal, hogy az apja külföldi kiküldetéséből egy új Mercedesszel tért haza – ez nem én voltam...).
Szóval ott volt ez a BMW, aminek az eredetijét még nem is nagyon látták Magyarországon, amit aztán a hónom alá kapva (mármint a távirányítós verziót...) szépen lebattyogtam az utcára és kezdődhetett a szemkápráztatás.
Én álltam kezemben a távirányítóval, az autó pedig ment, mint a veszedelem. A dolog egyetlen hátulütője az a járda és az aszfalt minősége volt, ami (jó magyar szokás szerint) hagyott némi kívánnivalót maga után, így aztán az autó viszonylag gyakran akadt el, borult fel, és egy idő után elkezdtem félteni.
Így esett hát, hogy a kvarcóra után egy másik kütyüvel is sikerült növelni az utcai és iskolai népszerűséget, és akkor még nem is beszéltem arról, micsoda megunhatatlan élvezet volt autót vezetni – alig 12 évesen...
Utolsó kommentek